Sık Karşılaşılan Sorunlar / Sıkça Sorulan Sorular

  Sorun Sorunun Çözümü
1 Adobe Connect uygulamasını indirmem gerekiyor mu? Daha kaliteli ses-görüntü aktarımı için ücretsiz uygulamayı kullanmalısınız. Ders kayıtlarını açarken “uygulamada aç” seçeneğini tıkladığınızda uygulama bilgisayarınızda ekli değilse indirmeye yönlendirir. Uygulamayı bağlantıdan da indirebilirsiniz:
2 Ders kayıtlarını silmek/düzenlemek istediğimde Adobe Connect yeniden oturum açmamı istiyor. Bilgilerimi girdiğimde kabul etmiyor. Öncelikle tarayıcı geçmişini temizleyiniz ve DYS’ye giriş yaptığınız (işlem yaptığınız) tarayıcıyı, varsayılan tarayıcınız yapınız.
3 Ders kaydı esnasında internetim kesildi / elektrik kesildi / bir anda tüm öğrenciler sistemden düştü. Connect’e tekrar bağlandığınızda, kaydın hala devam ettiğini görseniz bile kaydı tamamen durdurun ve yeni bir kayıt başlatın. Çoğu zaman bu durumlarda kayıt ‘yalancı kayıt’ olarak devam edebilir, kayıt dosyası hasar görmüş olabilir ve kaydı açamayabilirsiniz.
4 Ders kaydıma ulaşamıyorum / Ders kaydımı açamıyorum / Beyaz ekran görünüyor.  Ani İnternet kesintisi veya bağlantı sorunları nedeniyle yaşanabilen bu sorun, kayıt dosyasının hasarlı olmasından kaynaklanmaktadır (bkz. Sorun No. 3). Dosyanın hasarlı olması nedeniyle, kayıtlarla ilgili bu sorun çözümlenememektedir.
Bu soruna çözüm olarak:
- Diğer bir şubeye yaptığınız dersin kaydını taşıyabilirsiniz.
- Yeni bir kayıt oluşturabilirsiniz.
Devam durumunu bu hafta için dikkate almayınız.
5 Yanlışlıkla sanal sınıfı/ders kaydını sildim. Silinen sanal sınıf ya da kayıt geri getirilemez. Yukarıda Sorun No. 4 için önerilen çözümlerden birini kullanabilirsiniz.
6 Videoyu ekran paylaşımı yaptığımda öğrenciler ses sorunu yaşıyorlar. Videonun sesini öğrencilerin duyması için ekran paylaşımı yapmalı ve ‘Mikrofon Seç’ kısmında ‘Stereo Karışımı’ seçeneğini işaretlemelisiniz. Böylece öğrenciler videoyu sesli olarak izleyebileceklerdir.
Video izlerken ara açıklamalar yapmak isterseniz, öğrenciler sizi duyamayacaktır. Bu durumda ekran paylaşımından tamamen çıkmak ve ‘Mikrofon Seç’ kısmında ‘Mikrofon’ seçeneğini tekrar aktif hale getirmeniz gerekmektedir.
7 PDF yükleme/sunum yükleme sorunu yaşıyorum. Dosya bozuk olabilir. Tekrar PDF olarak kaydetmeyi ve yüklemeyi deneyiniz. Dosya adındaki Türkçe karakter/sembol dönüştürmeyi güçleştirebilir.
8 Ekran paylaşımında donma sorunu yaşıyorum. Oturumu sonlandırıp tekrar bağlanıp tekrar paylaşmayı deneyiniz. İnternet bağlantınızın kuvvetli olmaması ihtimaline karşın, kamera görüntüsünü duraklatıp ekran paylaşımı yapmayı deneyebilirsiniz.
9 Kameram açılmıyor. Oturumu sonlandırıp tekrar bağlanıp kameranızı aktif edebilirsiniz. Kamera simgesinin yanındaki ok işaretini tıklayıp ‘Fotoğraf Makinesini Seç’ alanından kameranın bağlı olup olmadığını kontrol edebilir, seçim yapabilirsiniz.
Bilgisayarınızın Adobe Connect uygulamasının kamera kullanımına izin verdiğinden emin olunuz.
10 Öğrenciler kayıtları açmakta zorlandıklarını belirtiyor. Canlı derslerinizi bitirirken mutlaka ‘Toplantı’ menüsünden ‘Kaydı Durdur’ ve ‘Toplantıyı Bitir’ seçeneklerini kullanınız. Aksi takdirde toplantılar açık kalacak ve sistemde fazladan yük oluşacaktır.
 
 

Son Güncelleme Tarihi : 26.04.2021 13:26 Okunma Sayısı : 1190

Son Haberler
>